خرید زمین در متاورس

خرید زمین در متاورس

خرید زمین در متاورس

 

نحوه خرید زمین در متاورس درست مثل فرآیند خرید هر NFT دیگر است. تنها چیزی که برای شروع نیاز دارید یک کیف پول و مقداری ارز دیجیتال است. مانند هر سرمایه‌گذاری، قبل از ریسک کردن، حتما مطمئن شوید که به اندازه‌ی کافی تحقیقات لازم را انجام داده‌اید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله ۱: یک پلتفرم متاورس انتخاب کنید

قبل از خرید زمین در متاورس، باید یک پلتفرم متاورس را انتخاب کنید. پروژه‌ی انتخابی شما باید با هدف شما مطابقت داشته باشد که در ادامه‌ی مقاله و در بخش نکات به آن خواهیم پرداخت. ما از Sandbox در Ethereum به عنوان مثال برای این آموزش استفاده خواهیم کرد، اما Decentraland هم یکی دیگر از گزینه‌های محبوبی است که می‌توانید به سراغش بروید.

decentraland.org

sandbox.game

decentraland-1

مرحله ۲: کیف پول مجازی بسازید

شما باید کیف پولی بسازید که به شما امکان دسترسی به ارزهای رمزنگاری شده را بدهد. بسته به اولویت خود می‌توانید از کیف پول موبایل یا کیف پول مبتنی بر مرورگر استفاده کنید. با این حال، استفاده از کیف پول مبتنی بر مرورگر معمولاً با مشکلات کمتری مواجه می‌شود.

 MetaMaskیا Binance Chain Wallet هر دو گزینه‌های مناسبی هستند زیرا از چندین بلاک‌چین پشتیبانی می‌کنند، اما همیشه بررسی کنید که کیف پولی که استفاده می‌کنید از بلاک‌چین NFT هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

هنگامی که کیف پول خود را ساختید، یک رشته از کلمات به نام عبارت Seed را دریافت خواهید کرد. این رشته کلمات را در مکانی امن نگه دارید، زیرا در صورت از دست رفتن دسترسی، می‌توانید به کمک همین Seed‌ها حساب خود را بازیابی کنید. بنابراین بهتر است این Seed ‌ها را در جایی ذخیره کنید که همیشه آفلاین باشد؛ مثلا روی کاغذ.

Metamask.io

Binance

بایننس
متامسک

مرحله ۳: کیف پول خود را به بازار Sandbox متصل کنید

در نقشه‌ی بازار Sandbox، می‌توانید قطعه‌های زمینی را مشاهده کنید که برای پیشنهاد قیمت در دسترس هستند. معامله‌ی برخی از آن‌ها را می‌توانید مستقیماً از طریق بازار Sandbox انجام دهید، در حالی که برخی دیگر در صرافی‌های خارجی مانند OpenSea میزبانی می‌شوند. بیایید به یکی از مواردی که می‌توانیم از طریق SandBox پیشنهاد بدهیم، نگاهی بیاندازیم.

قبل از اینکه بتوانید در مزایده شرکت کنید، باید کیف پول خود را به سندباکس وصل کنید. در نقشه‌ی Sandbox، روی [Sign In] در گوشه‌ی بالا سمت راست کلیک کنید. اطمینان حاصل کنید که کیف پول شما هم روی بلاک‌چین صحیح پروژه، در این مورد اتریوم تنظیم شده است.

opensea.io

سندباکس
 

سپس، روی [MetaMask] کلیک کنید

متامسک
 

MetaMask  اینجا یک صفحه‌‌ی پاپ‌آپ نمایش می‌دهد که از شما می‌خواهد به سیستم وصل شوید. اینجا روی [Next] کلیک کنید

متامسک
 

برای ادامه اتصال کیف پول خود، روی دکمه [Connect] کلیک کنید

متامسک
 

در این مرحله Sandbox از شما می‌خواهد که یک آدرس ایمیل اضافه کنید و یک نام مستعار برای خود بسازید. بعد از انجام این کار، برای پایان مرحله‌ی راه‌اندازی حساب خود روی [Continue] کلیک کنید.

بایننس
 

برای تکمیل حساب خود، در قسمت درخواست امضای MetaMask روی [Sign] کلیک کنید.

متامسک

هنگامی که با موفقیت وصل شدید، موجودی حساب و تصویر نمایه‌ی خود را در سمت راست بالای وب‌سایت مشاهده خواهید کرد.

سندباکس
 

مرحله ۴: SAND یا ETH را در باینسنس بخرید و آن را به کیف پول خود منتقل کنید

 

برای خرید یا پیشنهاد مزایده‌ی زمین، به SAND یا Ether (ETH) در کیف پول خود نیاز دارید. خرید اتریوم احتمالا مفیدتر خواهد بود زیرا اکثر مالکان زمین Sandbox فقط اتریوم را می‌پذیرند. 

می‌توانید SAND یا ETH را از طریق کارت اعتباری یا نقدی با حساب Binance خود خریداری کنید. 
هنگامی که رمزارز خود را خریداری کردید، باید آن را به کیف پول رمزنگاری خود منتقل کنید. اینجا آدرس عمومی را از کیف پول رمزنگاری خود کپی کنید و از آن به عنوان آدرس برداشت خود استفاده کنید.

سندباکس

مرحله ۵: یک قطعه زمین انتخاب کنید

 

از این مرحله به بعد می‌توانید به راحتی زمین‌های موجود برای خرید را در Sandbox با فیلترهای زیر مرتب کنید. بیشتر زمین‌های Sandbox قبلاً خریداری شده‌اند، به این معنی که معمولاً فقط زمین‌های موجود در OpenSea را پیدا خواهید کرد.

با این حال، همچنان می‌توانید از طریق نقشه‌ی Sandbox برای این فروش‌ها پیشنهاد بدهید.

نقشه‌ی SandBox همچنین بهترین راه برای تأیید خرید یک طرح NFT قانونی است، زیرا پیوندهای بازار OpenSea در رابط کاربری آن تعبیه شده است.

 
سندباکس
 

پس از یافتن زمینی که می‌خواهید بخرید، می‌توانید روی دکمه [Bid] برای ارائه‌ی پیشنهاد کلیک کنید یا با کلیک بر روی مقدار ETH، آن را با قیمت ثابتی خریداری کنید.

بیایید با کلیک بر روی [Bid] به نحوه‌ی ارائه پیشنهاد نگاهی بیندازیم:

 
متاورس
 

اکنون یک پاپ‌آپ می‌بینید که به شما امکان می‌دهد پیشنهاد ارائه کنید.

قبل از تأیید تراکنش با کیف پول خود، مبلغ پیشنهادی را وارد کنید و روی [Place Bid] کلیک کنید. 

اگر فروشنده پیشنهاد شما را رد کرد یا فروش به پایان رسید، رمزارز به کیف پول شما بازگردانده می‌شود.

 
متاورس

اگر روی قیمت ثابت کلیک کنید، برای تکمیل تراکنش به OpenSea منتقل خواهید شد. قبل از خرید زمین، باید کیف پول خود را به بازار وصل کنید. همچنین می‌توانید از بازار OpenSea برای ارائه‌ی پیشنهاد استفاده کنید. ضمنا می‌توانید این موارد را از طریق Sandbox هم انجام بدهید.


برچسب‌ها